Op de pagina Mijn betaalgegevens zie je hoe je op dit moment jouw huur aan ons betaalt.
Je ontvangt regelmatig post van Woongroen
Lees goed waar het over gaat, bijvoorbeeld over welke maand zodat je ook met de link de juiste maand betaalt. Dit kan soms tot verwarring leiding.
Het incassoproces van Woongroen
Betaal je jouw huur nu via een automatisch incasso, dan incasseren wij maandelijks de huur van jouw bankrekening. Alléén indien dat niet lukt, omdat er bijvoorbeeld onvoldoende saldo op jouw rekening staat, krijg je van ons bericht.
Géén automatische incasso via Woongroen? Dan kun je onderstaande e-mails/brieven van ons ontvangen.
Neem tijdig contact met ons op bij een huurachterstand!
Het hebben van een huurachterstand is heel vervelend. Woongroen wil daarom zo snel mogelijk in contact komen met huurders met een achterstand. Hoe lager de achterstand, hoe makkelijker het is om iets te regelen. Hoe hoger de achterstand, hoe moelijker het is om van de achterstand af te komen. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op.
Wij denken graag met je mee over mogelijke oplossingen. Daarmee voorkom je ook dat er extra kosten voor jou bijkomen. Of erger nog, dat wij jou dossier overdragen aan de deurwaarder. Dat doen we liever niet!
Meer informatie
In gesprek: telefonisch contact of huisbezoek
Om snel in contact te komen met een huurder die een huurachterstand heeft, kan het zijn dat wij telefonisch contact met jou opnemen. Of wij komen, indien daar aanleiding voor is, bij je langs voor een huisbezoek. We kijken graag samen met jou naar een passende oplossing.
Een betalingsregeling afsluiten
Een huurder kan bij Woongroen 1x per jaar een betalingsregeling krijgen. Tussen de laatste termijn van jouw betalingsregeling en een nieuwe regeling zit mimimaal 1 jaar.
Meer informatie
Samenwerking met Vroegsignalering, Regionale Sociale Dienst en andere sociale partners
Woongroen is wettelijk verplicht om huurders met een achterstand die ouder is dan 30 dagen te melden bij Vroegsignalering. Zij kunnen mogelijk contact met jou opnemen om je een passende oplossing te bieden.
Woongroen werkt waar mogelijk samen met de Regionale Sociale Dienst, het Sociaal Team, Centrum Jeugd en Gezin en andere sociale partners in de wijk. Zij bieden financiële ondersteuning en kunnen jou ook op andere vlakken ondersteunen.
Correspondentie per mail of brief
De meeste huurders hebben e-mail en kiezen ervoor om de correspondentie van Woongroen per mail te ontvangen. Heb jij wel e-mail, maar is jouw e-mailadres nog niet bij ons bekend? Geef het aan ons door via info@woongroen.nl. Per mail kunnen wij je sneller bereiken. En dit is beter voor het milieu. Win-win dus.
Neem met vragen over jouw huurachterstand of regeling gerust contact op met de afdeling Incasso
Ook met andere vragen over jouw huurbetaling kun je natuurlijk bij ons terecht. Stuur een e-mail aan incasso@woongroen.nl. Of bel 088 505 38 00.